Op 4 april werden na afloop van het jaarlijkse NRW Marketingcongres de NRW Marketing Awards uitgereikt. Uit een deelnemersveld van 9 genomineerde inzendingen werd door de ruim 150 aanwezige marketingprofessionals de Buurt BBQ gekozen als beste evenement in een winkelcentrum. Het evenement werd in 2018 door FanWork Events georganiseerd op burendag en onderscheidde zich tijdens het marketingcongres door haar bijdrage aan de sociale cohesie in de wijk.

Buurt BBQ
Bezoekers van het winkelcentrum hebben in de zomer van 2018 kunnen sparen voor een volle spaarkaart welke diende als een vrijkaart voor de BBQ. De spaarkaart was opgedeeld in 3 zones, uit iedere zone had de klant 3 zegels nodig. Op de dag zelf nodigde de geur van de barbecues uit tot het bestellen van verschillende producten bij de lokale ondernemers. Zo waren er heerlijke hapjes van o.a Keurslagerij Ton Oostveen, Bakkerij Neplenbroek en Cafetaria De Driehoek. Na afloop werden bezoekers getrakteerd op een heerlijk toetje van Sugar Lips. Voor de kinderen was er een workshopplein waar ze zich konden laten schminken en zelf aan de slag konden met glitters en verf. Ook huisdieren waren welkom en kregen lekkernijen voorgeschoteld van Dierspecialist Haspels. 960 mensen bezochten het evenement op Nationale Burendag in 2018.

Onderscheidend
De professionals waardeerden het evenement voornamelijk om het feit dat de winkeliers zeer nauw betrokken waren en het gezicht waren van het evenement. Daarnaast heeft het evenement een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan de sociale cohesie van de wijk; mensen van verschillende culturele achtergronden maakten kennis met elkaar.

De uitreiking
Het evenement werd georganiseerd in opdracht van de winkeliersvereniging en eigenaar a.s.r.. FanWork Events nam de organisatie van het evenement voor haar rekening en werkte nauw samen met het online communicatiebureau Bereikmeer. Het evenement is mede mogelijk gemaakt door het Ondernemersfonds Utrecht.